torstai 1. syyskuuta 2011

Palmikoita palmikon perään

Ei villatakki vielä valmis sentään ole, mutta palmikoita täällä ahkeraan tikutetaan. Takki kuitenkin etenee ihan mukavaa vauhtia. Tavoitevauhti olisi puoli mallikertaa keskipalmikosta, joka on 16krs päivässä. Sillä tahdilla ei ihan messuille valmistu, kun hihatkin pitää tehdä, mutta onneksi sitä voi senkin jälkeen käyttää ;) Ja mistäs sitä tietää, jos tapahtuisikin joku ihme! 

Lovejoy
Kuva on nyt valitettavasti mustavalkoinen, kun en saanut väriä läheskään oikeaksi.

Tämä nyt vaan vaikuttaa niin turkasen pienelle, että vähän meinaa harmittaa. Meinaan kuitenkin pingottaa tämän, joka varmaankin auttaa asiaa aika paljon, onneksi. Mutta nyt ennen tämän lauseen kirjoitusta mittasin ympäryksen, eikä se nyt ihan niin pieni onneksi olekkaan! :)

Tänään illalla sain idean, että täytyy joku noista KyJyistä viedä äitin työpaikalle, kun siellä olen aina koulun jälkeen Oilin seurana. Täytyykin miettiä minkä noista ottaisi, kun pitää olla joku sellainen, minkä voi helposti laskea käsistä, jos Oili kaipaa seuraa. LaLa olisi varmaan hyvä ja se on edennytkin ihan kivasti, niin sen saisi sitten varmaan piakkoin valmiiksi. Menee sinnekkin kulutettua niin monta neulontatuntia, niin ne voisi sitten käyttää hyödyksi, kunhan Oili ei tule neuletta syömään. :D



Bojoing
Viime lauantaina oltiin Oilin kanssa n. pari tuntia kahdestaan, niin leikittiin paljon ja käytiin mukavalla lenkillä. Leikkiessä otin kuvia ja tässä niistä nyt yksi. Laittelen lisää myöhemmin :)


Unelias
Oili on oppinut uuden tempun eli sängyille hyppäämisen. Lähti alkuun siitä, kun äkkäsi mennä äitin työpaikalle sohvalle nukkumaan ja ollaan sen annettu siellä olla, kun kiltisti on. Välillä on tosin häiritsevää, kun koittaa sohvalla esim. vanukasta syödä ja joku tuijottaa vieressä ja koittaa saada purkista maistiaisia. Lopettaa kuitenkin, kun ei huomio ja työntää hiukkasen sivuun :)  Sängyillä saa olla nykyään, kunhan siinä on päiväpeitto muute ei. Ja kotona sohvalle ei ole asiaa.
On muuten varsin mukavuuden haluinen koira, kun äsken meni sängylleni ja hetken päästä meni vielä tyynynkin päälle nukkumaan :D

Tästä tulikin vähän pidemmän puoleinen postaus, vaikka en ajattellut ensin edes oikeastaan postata, kun ajattelin, ettei ollut postattavaa :D

Mukavaa loppuvaa viikkoa! :)

7 kommenttia:

Lila kirjoitti...

Kauniita palmikoita :)
Oili on aihan yhtä söpö <3

Huopatossunen kirjoitti...

Kyllähän sitä koiralla tyyny pitää olla :D Oili on kasvanut valtavasti ja alkaa olla jo melkoinen hujoppi.

Neule-Kirppu kirjoitti...

Kaunis palmikkoneule tulossa. Palmikko venyy pingoittaessa hieman että älä sure ei siitä liian pieni tule.

enkulin käsityöt kirjoitti...

Ihania nuo palmikot. Oili on söpönen.

Lankakeiju kirjoitti...

Tsemppiä villatakin neulomiseen. Kyllä se siitä valmistuu.

Eija kirjoitti...

Hitaasti hyvä tulee. Ja tosi kaunis palmikkoneule tulossa. Tsemppiä sen loppuun saattamiseen! Ja taas on Oili kasvanut!

Roina kirjoitti...

Lila: Minä ja Oili kiitämme :)
Huopatossunen: Oili ainakin on sitä mieltä tosiaan. Oili on jo varsin korka, mutta tosi laiha ja rimpula. Voimaakin löytyy jo kivasti!
Neule-Kirppu: Kiitos. Olenkin kesken eräistä työtä venytelly ja huomannut ilokseni, että se venyy varsin mukavasti.
enkuli: Kiitosta :)
Lankakeiju: Kiitos, tsempit ovat tervetulleita! ;)
Ihalaiska: Jep, uskon, että tästä tulee varsin kiva jakku, kunhan valmistuu ensin :D Oilista on tullut jo iso tyttö ;)