Mutta joka tapauksessa tänään vietettiin syntymäpäiviäni(, jotka virallisesti ovat vasta 20.9) ja isänpuolen sukulaisilta sain yhteislahjana kauan toivomani järkkärin! Malli siis on tuo otsikossakin mainittu Canon EOS 1000D.
Oli muuten piinaavaa odottaa ne 2 tuntia, kun akku latautui, mutta sen aikana ehti hyvin kasata kameran ja lukea manuaalia.
Heti aloin näpsimään kuvia tietysti ja tässä näitä otoksia. Nämä kaikki kuvattu perusasetuksilla, kuten automaatilla, ilmansalamaa tai lähikuvana. Jatkossa opettelen noita muitakin asetuksia yms.



Tämä oli kyllä enemmän kuin toivottu lahja, koska tykkään valokuvaamisesta toodella paljon. Jo ennen oman perushyvän pokkarini hajoamista olen haaveillut järkkäristä. Oman pinkin pokkarin hajoamisen jälkeen vaihdoin sitten perheemme yhteiseen, ikivanhaan 5 megapikselin pokkariin, jolla olen vähä kuvaillut, mutta sillä kuvaaminen ei kyllä pahemmin mikään nautinto ollut.
Tämän kanssa tulee kuvattua varmasti paljon ja kaikkea. Tämän jopa kehtaa myös eri paikkoihin mukaan ottaa ;)
Ja neulekuvat tietysti paranevat, kun tällä saa kuvattua mallineuleita ja kuvat ovat muutenkin selkeämpiä.
Laitan tageihin myös valokuvaus-tagin, koska blogiin tulee varmaan myös ei neuleaiheisia kuvia, kun tällä varmasti paljon kuvaan.
Mukavaa alkavaa viikkoa! :)








7 kommenttia:
Onnittelut huomisen, virallisen päivän johdosta! :) Saitpa mukavan lahjan, odotan mielenkiinnolla tulevia kuvapostauksia. :)
Laitoin kommenttia tähän postaukseen mutta se tulikin vahingossa edelliseen :)
-siri-
Synttärionnea ja onnea uudelle kameralle!
Oijoi, mieletön lahja! Valokuvaus on kivaa, etenkin silloin, kun kamera näkee samalla tavalla kuin omat silmät :).
Drucilla: Kiitos. Saatan noihin neuleaiheisiin postauksiin aina joskus loppuun laittaa muutaman ei neulekuvan, jos sattuu silloin olemaan jotain kivoja.
Siri: Vastasinkin jo sun blogiin, mutta siis pikseleitä on 10.1, siihen nähden tolla saa mun mielestä tosi hyviä kuvia!
Hepsi: Kiitos :)
Sunflower: Jep, se oikeastaan on se asia mitä kameralta eniten halua. Että se näkee sen samalla tavalla kun mä ja tän kanssa se ainakin toteutuu, pokkarit ei nää asioita samalla tavalla ja ei tuota sellasia kuvia, joita mä haluan. :)
Sinulle on jotain blogissani :)
Ihania kuvia Oilista! Onpas se suloinen koiruus <3
Lähetä kommentti